Kezdőlap |
Mezőcsokonya Község Önkormányzata - közérdekű adatok NYILVÁNOS ADATOK
2. Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok » A hatósági ügyek intézésének rendjével kapcsolatos adatok

1. Államigazgatási, önkormányzati, és egyéb hatósági ügyekben ügyfajtánként és eljárástípusonként a hatáskörrel rendelkező szerv megnevezése, hatáskör gyakorlásának átruházása esetén a ténylegesen eljáró szerv megnevezése, illetékességi területe, az ügyintézéshez szükséges dokumentumok, okmányok, eljárási illetékek (igazgatási szolgáltatási díjak) meghatározása, alapvető eljárási szabályok, az eljárást megindító irat benyújtásának módja (helye, ideje), ügyfélfogadás ideje, az ügyintézés határideje (elintézési, fellebbezési határidő), az ügyek intézését segítő útmutatók, az ügymenetre vonatkozó tájékoztatás és az ügyintézéshez használt letölthető formanyomtatványok, az igénybe vehető elektronikus programok elérése, időpontfoglalás, az ügytípusokhoz kapcsolódó jogszabályok jegyzéke, tájékoztatás az ügyfelet megillető jogokról és az ügyfelet terhelő kötelezettségekről
Államigazgatási ügyek:

Hatáskörrel rendelkező szerv: Mezőcsokonya  Község Önkormányzati Hivatal

Ügycsoport:                Eljáró szerv:

-adóügyek                    jegyző

adó-és értékbizonyítvány ügyek, magánszemélyek kommunális adóügye, iparűzési adóügyek, gépjárműadóügyek, adóbevallás-és kivetés, adóbehajtás, adóhátralék ügyek, adótartozások végrehajtása, méltányossági kérelmek

-szociális igazgatás:                jegyző

-méltányossági közgyógyellátási ügyek, rendszeres szociális segélyezés, aktív korúak ellátása , lakásfenntartási támogatás

-általános igazgatás:            jegyző

anyakönyvi ügyek            anyakönyvvezető

polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartása   
országgyűlési és önkormányzati képviselők választása,
népszavazás                              
 
-igazságügyi igazgatás:
    
birtokháborítási ügyek,
egyéb igazgatási ügyek
hagyatéki ügyek
 
-Lakásügyek:            jegyző

 lakásbérleti szerződés, lakbértartozás

-Gyermekvédelmi és gyámügyi igazgatás:    jegyző

családi jogállás rendezés, védelembe vétel, ideiglenes elhelyezés, rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény  ügyek, iskoláztatási támogatás felfüggesztése ,ügygondnok kirendelése, környezettanulmány készítés,

-Kereskedelmi igazgatás            jegyző

-működési engedélyek, bejelentés köteles üzlet ügyek

-Földművelésügy, állat -és növény-egészségügyi igazgatás    jegyző

-vadkár ügyek, méhészeti ügyek, növényvédelem

-Közoktatási  és művelődésügyi igazgatás:        jegyző

-Szervezeti működés, ügyvitel:            jegyző

személyzeti , bér és munkaügyek


Önkormányzati hatósági ügyek:

Hatáskörrel rendelkező szerv: Mezőcsokonya Község Önkormányzata

Ügycsoport:                    Eljáró szerv:

Önkormányzati és általános igazgatás:        polgármester , jegyző

-képviselő-testületi jegyzőkönyv, előterjesztések, önkormányzati rendeletek, határozatok, szabályzatok

-Pénz-és vagyonkezelés:                polgármester, jegyző

analitikus nyilvántartások, banki és pénzügyek, beruházások szervezése, lebonyolítása, gazdasági program, ingatlan és vagyonnyilvántartás, költségvetés és gazdasági beszámoló, gépkocsik üzemeltetése, egyéb pénzügyek

-Szociális ügyek:

-átmeneti segély, kamatmentes kölcsön, szociális kölcsön,
rendkívüli gyermekvédelmi támogatás            képviselő-testület
kegyeleti támogatás, polgármester (átruházott hatáskörben)
(Mezőcsokonya Község illetékességi területén.)

 
-Vízügyi igazgatás

-Munkaügyi igazgatás

-közhasznú foglalkoztatás szervezése

-Közoktatás és művelődésügyi igazgatás:        képviselő-testület                               polgármester

óvodai intézményfenntartás, nevelési és pedagógiai program, közoktatási fejlesztési terv, iskolaszék alakítása, tagok delegálása

-Polgári védelmi igazgatás:

polgári védelmi alapterv és veszély elhárítási terv, óvóhely ki jelölése, kivételes rendelkezések, védelmi bizottság tagjai, szolgáltatás elrendelése, polgári védelmi személyi állomány nyilvántartása.

Az ügyintézéshez szükséges dokumentumok, okmányok, eljárási illetékek (igazgatási szolgáltatási díjak) ügyfajtánként kerülnek meghatározásra.

Az eljárást megindító irat benyújtásának módja papír alapon személyesen, vagy levélben postai úton ügyfélfogadási időben az Mezőcsokonya Község Önkormányzati Hivatalban. (7434 Mezőcsokonya, Kossuth Lajos utca 1.)

Az ügyfélfogadás ideje:

Hétfő:    8:00 órától – 12.00 óráig
             13.00 órától – 16.00 óráig

Kedd:    nincs ügyfélfogadás

Szerda:  8.00 órától – 12.00 óráig
             13.00 órától – 16.00 óráig

Csütörtök:  nincs ügyfélfogadás

Péntek:   nincs ügyfélfogadás

Az ügymenetre vonatkozó tájékoztatás a Mezőcsokonya Község Önkormányzati  Hivatalban igényelhető.

Az ügyintézéshez szükséges  formanyomtatványok az Mezőcsokonya Község Önkormányzati Hivatalban szerezhetőek be.

Frissítés: A változásokat követően azonnal, Megőrzés: Az előző állapot törlendő
Utolsó frissítés: 2023.03.06.